Vsi nasveti

Prednosti in slabosti kratkoročnega turističnega oddajanja

Objavljeno 15. 12. 2023Posodobljeno pred 2 mesecemaČas branja: 9 min
Prednosti in slabosti kratkoročnega turističnega oddajanja

Industrija kratkoročnega oddajanja nepremičnin je v razcvetu, saj se številni popotniki, namesto za bivanje v hotelih, raje odločijo za bivanje pri zasebnih gostiteljih, ki jim lahko ponudijo edinstveno in personalizirano izkušnjo. Kot poroča portal Airdna, se je v prvi polovici leta 2023 povpraševanje po počitniških nastanitvah v Evropi povečalo za 20%, skupno pa so turisti zabeležili kar 177 milijonov nočitev. Ne povečuje pa se samo zasedenost, temveč tudi zaslužki. Evropski trg nepremičnin za kratkoročno oddajanje je ustvaril 36,1 miljarde dolarjev prometa v prvi polovici 2023, kar je 40 % več v primerjavi z enakim obdobjem v preteklem letu.

Ne preseneča torej, da se vedno več lastnikov nepremičnin odloča za kratkoročno oddajanje turistom, saj tako lahko zaslužijo več, kot s tradicionalnim dolgoročnim oddajanjem. Namen tega članka je predstaviti glavne prednosti in slabosti sobodajalstva v primerjavi z dolgoročnim oddajanjem.

Prednosti kratkoročnega oddajanja

1. Večji zaslužek

S kratkoročnim turističnim oddajanjem je možno zaslužiti več, kot s tradicionalnim dolgoročnim oddajanjem nepremičnin. To še posebej velja za nepremičnine, ki ležijo na turistično atraktivnih lokacijah, v mestnih središčih in na območjih s privlačnimi naravnimi lepotami. Turisti na takih območjih iščejo vedno bolj cenovno dostopne, personalizirane in unikatne nastanitve, zato so manjši sobodajalci vedno bolj pogosta izbira napram večjim hotelom. Kratkoročno oddajanje omogoča sobodajalcem tudi dinamično in frekventno spreminjanje cen glede na aktualno povpraševanje na trgu, kar lahko še poveča dobiček.

2. Fleksibilnost oddajanja

Ena od bistvenih prednosti kratkoročnega oddajanja je prilagodljivost uporabe prostorov. Za razliko od dolgoročnih najemov lahko gostitelji svoj prostor prosto uporabljajo, kadar ga gostje ne rezervirajo. To lastnikom omogoča, da se kdaj tudi sami odpravijo na oddih v lastno nastanitev ter tako vzpostavijo ravnovesje med užitkom in dohodki. Na območjih kjer je sezonska fluktuacija gostov visoka, lahko sobodajalci optimizirajo dobiček tudi tako, da v nizki sezoni oddajajo nastanitev dolgoročno, v visoki sezoni pa kratkoročno.

3. Osebno zadovoljstvo

Poleg finančnih prednosti lahko kratkoročno oddajanje prinaša tudi osebno zadovoljstvo. Veliko gostiteljev najde veselje v ustvarjanju prijetnega prostora in nepozabnih izkušenj za goste. Gostitelji imajo možnost spoznati ljudi iz celotnega sveta kar je lahko vir kulturne obogatitve in spodbuja občutek globalne povezanosti znotraj lastnega doma. Z gosti si lahko tudi izmenjajo nastanitev in tako dobijo priložnost za bivanje na drugem koncu sveta. Deljenje svojega doma ali nepremičnine tako postane več kot le poslovna transakcija - postane vir osebnega zadovoljstva.

4. Redno vzdrževanje in čistoča

Redne menjave gostov v nastanitvi omogočajo sobodajalcem, da pogosto preverjajo stanje nepremičnine in izvajajo potrebna vzdrževalna dela. Ker je potrebno nastanitev pripraviti za vsakega naslednjega gosta, se vzdržuje redna čistoča in urejenost prostorov. V primerjavi z dolgoročnim oddajanjem je to lahko prednost, saj ima lastnik reden vpogled v stanje nepremičnine in jo lahko redno vzdržuje, čisti in nadgrajuje.

5. Davčne ugodnosti

Če dejavnost kratkoročnega oddajanja nastanitev opravljamo kot podjetje, ki je registrirano za DDV, lahko veliko odhodkov zabeležimo kot stroške poslovanja in se tako izognemo plačevanju DDV. Z vsako nastanitvijo so povezani določeni stroški, pa naj gre za vzdrževalna dela, redne nakupe pripomočkov in gospodinjskih apartov, storitve čistilnega servisa ali pa nakupe potrošnega materiala. Vse to lahko upravičimo kot strošek podjetja in si s tem prihranimo plačilo DDV.

Slabosti kratkoročnega oddajanja

1. Spremenljivi prihodki

Ena od slabosti kratkoročnega oddajanja v primerjavi z dolgoročnim je nestanovitnost prihodkov. Na višino prihodkov v določenem obdobju vplivajo različni faktorji, najbolj pa sigurno sezonske fluktuacije gostov. Nepremičnina tako lahko v določenem obdobju v letu prinaša veliko dobička, medtem ko v drugem obdobju stroški vzdrževanja in upravljanja presežejo dohodke in nepremičnina pridela izgubo. Količina povpraševanja je na določenih območjih odvisna od letnega časa, nekje pa se spreminja tudi tedensko, kjer so konci tedna in vikendi veliko bolj popularni kot dnevi med tednom. Gostitelji morajo tako redno spremljati povpraševanje na trgu in prilagajati cene tako, da ujamejo pravo ravnovesje med zasedenostjo in dobičkom.

2. Časovna zahtevnost

S kratkoročnim oddajanjem lahko dobro zaslužimo, zahteva pa tudi več časovnega vložka, saj je potrebno redno vzdrževati in čistiti nastanitev, potrebno je sprejemati in prijavljati goste, optimizirati cene, se oglaševati na različnih rezervacijskih kanalih ipd. Sobodajalci moramo redno skrbeti za odlično izkušnjo gostov, saj si s tem zagotovimo dobre ocene in komentarje na rezervacijskih platformah, kar nam zagotavlja več povpraševanja, več rezervacij in več zaslužka. Nekateri sobodajalci se zaradi pomanjkanja časa odločijo upravljanje nastanitve zaupati agencijam, ki poskrbijo za celotno izkušnjo gosta, pri tem pa si vzamejo dobršen del provizije, ki navadno znaša med 15 in 30 odstotki.

3. Zakoni in regulacije

Zakoni in regulative za področje kratkoročnega oddajanja so vedno bolj kompleksni, saj države in mesta vedno bolj omejujejo kratkoročno oddajanje, da bi zagotovili nastanitvene kapacitete za lokalno prebivalstvo. Kratkoročno oddajanje v Sloveniji se smatra kot opravljanje dejavnosti zato je potrebno gostom izstavljati račune in plačevati davke in prispevke. Sobodajalci morajo tako upoštevati veliko več zakonov in omejitev, kot bi jih morali, če bi oddajali dolgoročno.

4. Konkurenčnost trga

Zaradi profitabilnosti sobodajalstva je na nekaterih območjih trg nepremičnin, ki se oddajajo kratkoročno, vedno bolj konkurenčen in zasičen. To predstavlja izziv za nove gostitelje, saj morajo iskati inovativne načine kako s svojo nastanitvijo izstopati in gostom ponuditi unikatno izkušnjo. Sobodajalci moramo vlagati v dodatno opremo, edinstveno ponudbo in inovativne oglaševalske pristope, da pritegnemo pozornost potencialnih gostov. Močna konkurenca lahko povzroči tudi nižanje cen, kar vpliva na splošno dobičkonostnost podjetji, ki se ukvarjajo s sobodajalstvom.

5. Odvisnost od rezervacijskih platform

Višina prihodkov sobodajalca je zelo odvisna od uspešnosti oglaševanja na rezervacijskih platformah kot so AirBnB, Booking in Vrbo. To predstavlja problem za vse sobodajalce saj lahko morebitne spremembe algoritmov, nedelovanje platform ali negativni komentarji in ocene izrazito vplivajo na število rezervacij. Sobodajalci morajo tako poskrbeti za alternativne rezervacijske kanale, kar lahko storijo z lastno spletno stranjo in direktnimi rezervacijami.

Za brezksrbno upravljanje vaših nastanitev priporočamo Smart Checkin.

Smart Checkin vam prihrani ogromno časa in skrbi, saj poskrbi za samodejno prijavo gostov, zaračuna turistično takso in gostu pošlje davčno potrjen račun.

Smart Checkin

Zaključek in povzetek

Kratkoročno oddajanje nepremičnin turistom lahko ustvari lep dobiček, še posebej če se nastanitev nahaja na atraktivni turistični lokaciji in gostom ponuja edinstveno bivalno izkušnjo. V vedno bolj konkrenčnem in zasičenem trgu je izredno pomembno, da se nastanitev jasno loči od ostale ponudbe na trgu in da imajo sobodajalci pri ustvarjanju bivalne izkušnje v mislih konkretnega potencialnega gosta. Upravljanje nastanitve za kratkoročni najem zahteva svoj čas, saj je potrebna redna komunikacija z gosti, vzdrževanje in čiščenje nastanitve ter redno izdajanje računov in plačevanje prispevkov.

Kljub dodatnim časovnim vložkom se veliko lastnikov nepremičnin odloča za kratkoročno oddajanje, saj kljub nestanovitnosti prihodkov, lahko zaslužijo več, poleg tega pa jim sobodajalstvo omogoča zapolnitev kapacitet, ki jih z dologoročnim oddajanjem ne bi morali zapolniti. Za nekatere gostitelje to predstavlja tudi osebno zadovoljstvo saj uživajo v spoznavanju gostov iz celotnega sveta in so počaščeni, da lahko gostom omogočijo, da se zdaleč od doma počutijo kot doma.

Nasveti za kratkoročno oddajanje direktno v vaš nabiralnik

Ostanite na tekočem z aktualnimi informacijami o zakonodaji, plaformah AirBnB/Booking, davkih, prispevkih itd.

Zadnji članki

Poglej vse